PSA loket, samenwerking van DES en COS

Eerste PSA informatie bijeenkomst

Antwerpen 8 juli 2018 – Er is enorme behoefte aan informatie over het document Personen van Surinaamse Afkomst (PSA).

Dat bleek zondagmiddag in Antwerpen op een PSA-bijeenkomst van de Stichting Diaspora Events Suriname (DES). De stichting opende middels een themabijeenkomst het eerste PSA-loket in Antwerpen.

De oprichters Christa Pahlad en Iwan Koswal hebben bij de inleiding tijd uitgetrokken om alle aspecten van de wet PSA door te lopen. Op eenvoudige wijze is aan de aanwezigen uitgelegd hoe in aanmerking te komen voor een PSA-status en wat de voordelen daarvan zijn. Bij de vragenronde bleek echter dat er veel onwetendheid is.

Pahlad en Koswal zeggen dat duidelijk is geworden dat de behoefte aan nadere informatie groot is. Het PSA loket voorziet daarin en zal ook begeleiding bieden bij de aanvraag van het PSA-document. Naast het loket zullen verder ook regelmatig informatiebijeenkomsten over de PSA worden georganiseerd. DES heeft elke laatste zondag van de maand bijeenkomsten over de PSA.

Er kan teruggekeken worden op een geslaagde samenzijn.

Einde bericht

Op de hoogte blijven van de nieuwtjes en events ?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief !