Multicultureledag Wijnegem

Stichting DES in samenwerking met Wimakandra VZW

Stichting Diaspora Events en Wimakandra VZW (io) slaan de handen in één

Missie

Culture of Food is een samensmelting van de verschillende culturen die België rijk is. Kleine ondernemers wordt de gelegenheid geboden om hun producten en/of zelfgemaakte kant-en-klaar gerechten op een professionele manier aan te bieden. Een gebouw met een vloeroppervlakte van ongeveer 1.000 m3 wordt verdeeld in kleine ruimtes van ongeveer 6 tot 10 vierkante meter waarin de ondernemer zijn/haar producten kan aanbieden. De huurprijs per vierkante meter wordt later bekend gemaakt.

Visie

Wimakandra VZW gelooft in de kracht van samen. Samen ontstaat op het moment dat je overdracht hebt van culturen, Overdracht leidt tot begrip, begrip leidt tot respect, respect tot samen. Wij hebben elkaar nodig . Wij kunnen maar één kant op en dat is toenadering tot elkaar. LETS DO THIS Namens de oprichtster H Veldbloem Wimakandra VZW

Kennismaking

Op zaterdag 6 juli 2019 heeft het bestuur van Stichting DES kennis mogen maken met de oprichter en haar stuurgroep van Wimakandra VZW (io). Op zaterdag 20 juli 2019 hebben wij kennis mogen maken met een vrouwengroep die een BBQ party hadden georganiseerd in het plaatsje Wijnegem.

Multiculturele dag met nostalgische spelen van toen in Suriname

In onze samenleving in België en zo ook in Nederland wordt er steevast geroepen fu bondru kon na wan.

Zaterdag 10 augustus 2019 was zo een bondru kon na wan dag dat door Wimakandra Sbn en Stichting Diaspora Events werd georganiseerd in Wijnegem, België.

Net als vroeger in onze jeugdige jaren waar buren elkaar ontmoeten en gezellige buurt spelen organiseerden, de bekendste spelen zoals Djoel, zaklopen, maar ook gezamenlijke liederen die met elkaar werden zongen, of Granmama san ben gi den pikin tori fa a ben de fosten. (Grootmoeder vertelde de kinderen verhaaltjes van vroeger).

Velen waren enthousiast en genoten van die bijzondere magische dag. De organisatoren waren blij verrast om te zien hoe het publiek genoten had van die dag en bevestig kreeg hoe een ieder teruggegaan is naar hun kindertijd.

Ons kindertijd die wij met ons meedragen en die er voor gezorgd hebben tot wat wij n zijn geworden in de samenleving.

De basis is gelegd in Wijnegem en Stichting Diaspora Events vond het een eer om dit project met zijn kennis en kunde te mogen helpen ontwikkelen en aan te sturen met Wimakandra VZW en haar team vrijwilligers.

Op de hoogte blijven van de nieuwtjes en events ?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief !