Diaspora Festival België

Festival voor de totale multiculturele gemeenschap

België en zijn diaspora inwoners

Verschillende nationaliteiten die samen komen, met hun literaire kunsten, gedichten, zang, mode, klederdrachten en culturele uitingen.  De gemeenschap in België zal pracht en praal mogen aanschouwen tijdens een 3 daagse optreden. Organisaties kunnen zich opgeven om dit jaarlijks terugkomend festival mede te mogen organiseren.

Wat houdt het Diaspora Festival in?

Het Diaspora Festival is een multiculturele festival in België. Dit festival wordt in de maand augustus of september gehouden gedurende een weekend of 3 weekeinden in een bosrijke omgeving in België.

Een weekend of Drie weekenden lang, biedt de organisatie Diaspora Events een gevarieerd programma aan op het gebied van (live) muziek, film, sport, eten, dansen, informatie en ontmoetingen. Ieder jaar krijgt  het festival een ander thema dat tot uiting komt in muziek, optredens, kunst, literatuur en diverse verkiezingen.

Het festival fungeert als platform van de United Nations van België. Het festival levert daardoor een bijzondere bijdrage aan de harmonisatie van de normen en waarden van diverse bevolkingsgroepen in België.

Zo ook vormt het festival een belangrijke informatiemarkt voor marketing bedrijven, PR bureaus, producenten en fabrikanten.

Het belangrijkste doel is het bieden van een podium aan in het bijzonder jongeren op het gebied van muziek, theater, kunst, literatuur en sport. Het festival laat met name deze groep op een aangename en zeer nuttige wijze kennismaken met vele vormen van cultuuruitingen in de Belgische samenleving.

Bovendien heeft het festival doelstellingen op educatief en maatschappelijk vlak en biedt het alle ruimte aan jong talent en ondernemerschap. Het beleid van Diaspora Events ten opzichte van de bezoekers is dat de toegang tot het festival en alle activiteiten en deze doelgroep te laten opvangen en begeleiden door ongeveer 100 gemotiveerde en zeer betrokken vrijwilligers vanuit dezelfde doelgroep.

Diaspora Events heeft duizenden sympathisanten uit alle geledingen van de samenleving waar de vrijwilligers uit geworven kunnen worden. Iedereen die zich kan verenigen met onze missie, visie en doelstellingen mag zich aanmelden via het webformulier op www.stichtingdes.com

Muziek en Sport als bindende factor

Het Diaspora Festival gebruikt muziek en sport als bindmiddel om verschillende culturen samen te brengen. Door vele verschillende muziekstijlen te bieden, van Hip Hop en Rap tot Salsa en Dance weet het Diaspora Festival vele culturen aan zich te binden. Driekwart van de Europese jeugd is van mening dat de muziek waar zij naar luistert iets over henzelf vertelt en hecht dus veel waarde aan muziek.

Onderzoek onder Europese jongeren tussen 16 en 34 jaar wijst uit dat zo’n 33 procent van de  jongeren vindt dat muziek hen beïnvloedt in de keuze van hun kleding die zij dragen.

Volgens jonge volwassenen is muziek samen met artiesten en “sterren” belangrijk in de vorming van trends. Muziek draagt boodschappen en waarden over aan de jeugd. Muziek vormt voor hen een belangrijke inspiratiebron. Daarom zorgt het Diaspora  Festival ervoor dat in haar programmering van het festival muziek centraal staat. Met name muziek die jongeren aanspreekt.

Veel trends in andere sectoren vinden hun oorsprong eveneens in muziek.

De sterren zijn de rolmodellen voor de jeugd, waaraan zij zich op kunnen trekken en waarin zij zich kunnen herkennen. Daarom nodigt Diaspora Festival jaarlijks sterren uit om te performen op het festival. Diaspora Festival speelt een belangrijke rol in het verspreiden en ontwikkelen van trends.

Sport is belangrijk voor hoe je eruit ziet en natuurlijk belangrijk voor de gezondheid.

Jongeren willen er goed en trendy uitzien daarvoor is sport noodzakelijk.

Het doorslaande succes stelt de organisatie voor de uitdaging de komende jaren initiatieven te blijven ontwikkelen die leiden tot vernieuwing en verjonging en om continuïteit te waarborgen. Sport verbroedert!!

Op de hoogte blijven van de nieuwtjes en events ?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief !