Onafhankelijkheidsdag van Frankrijk

Diplomatic garden Party van de Bastille-dag in Parijs

PARIJS, 14 juli 2019

Frankrijk viert de Bastille-dag vierde op 14 juli, stichting DES (Diaspora Events Suriname) sloot zich als één van de door Surinaamse Ambassade van de Republiek Suriname in Parijs als uitgenodigde organisaties aan als gast op het diplomatieke garden Party. Deze Garden party is een goed bezochte diplomatieke gebeurtenis met ambassadeurs en topdiplomaten geaccrediteerd in Frankrijk, vertegenwoordigers van internationale en regionale organisaties en prominente zakenmensen.

Op het evenement dat ook dit jaar gehouden werd in het Paviljon Royal en meer dan 1400 gasten uit de diplomatieke gemeenschap in Frankrijk bij elkaar heeft gebracht. De ambassade van de Republiek Suriname in Parijs heeft voor de tweede keer aan dit evenement meegedaan en had op dit evenement het Suriname paviljoen ingericht met Surinaamse export producten, waar er vele bezoekers naar toe kwamen om informatie te verkrijgen over het land Suriname, en dan wel over investeringen, landbouw, mijnbouw en toerisme. De bezoekers hebben ook van de culinaire keuken dat goed verzorgd werd door Patrick’s Richards (wel bekend als Patrick’s catering) uit Amsterdam zuidoost mogen genieten.

Culturele groep Sweet Firi Op tournee in Europa en uit Suriname hebben de bandleden van de culturele groep Sweet Firi een daverende optreden gegeven, waarvan er vele nog van over na praten. De ambassadeur, de Heer Reggy Nelson in Frankrijk en de genodigden waren erg enthousiast over het optreden van de groep, dat er zelf gedanst werd op de ritmische en opzwepende geluiden. En de ambassadeur was zeer trots op de bijdrage van personen/medewerkers die ertoe hebben bijgedragen dat het Suriname Paviljoen wederom vele bezoekers heeft gekregen.